When you least expect it ~ Chapter 19







-You wanna come inside? frågade när vi stog utanför min dörr.
-you sure? maybe you're tired? sa han
-yeah im sure...i bet my mom isen't home yet, so?
-sure why not? frågade han och jag tog upp nycklarna och letade efter hus nyckeln, när jag öppnade dörren såg jag att tv:en från vardagsrummet var på, så jag coh Harry tog av oss skorna och gick in till vardagsrummet där vi såg Louis och Lucy sitta tätt intill varandra och de båda tittade upp mot oss.

-Heyy, how was the date? frågade lucy och log, jag tittade upp mot Harry och han tog tag i mn hand och log.
-Good. svarade jag med ett leende på läpparna, och louis blinkade med ena ögat och jag började rodna.

-You guys can sleep over if you want to? sa jag snabbt när jag märkte att Lou var påväg upp ur soffan.
-we don't want to-
-it's fine, right Lucy?
-yeah, comeee onnnn! pleasee? sa hon och tittade på lou, Louis och Harry bytte lite blickar så där och till slut sa de ja.

-but, we gotta wake upp early tomorrow,
-no problemss! i can wake you guys up, sa jag och log
-yeah, she's like the queen of queen's of waking upp early..HAHA! sa Lucy och de alla började skratta, jag oxå men...allt började snurra i huvudet och helt plötsligt...rammla jag ihopp...

-mom? frågade jag och satte mig upp i sängen..
-oh...god! are you okeyy? frågade hon oroligt
-yeah im fine..where are the otherss? frågade jag och tittade runt
-they...Des....they are dead...sa hon
-WHAT?! NOOO! THEY'RE NOT! ...Skrek jag och tårarna började rinna
-im really sorry, they died in a car accident...
-All of them?
-yeah...im relly sorry...
"nej...nej....NEJ!!!"

-Des! wake up are you okeyy? frågade en röst coh skakade lite på mig, jag öppnade ögonen och mötte ett par gröna.

-Harry? frågade jag med en svag röst
-yeah it's me, are you okey? frågade han oroligt
-yeah,, i think so...svarade jag coh satte mig sakta upp i sängen
-no..don't sit up..the doctor said that you have to lay down for a bit..sa han och la la mig ner igen.
-Where are the others? frågade jag
-And where im i?
-they downstairs..and this is you're room...don't you rememebr that? frgade han och jag tittade runt..och när jag dåg bilderna på skrivbordet..började jag minnas att...det här var mitt rum..
-What happend to me? frågade jag-
-no one's knows...not even the doctor..you just pass out., svarade han

-Ehmm...Doctor? frågade jag
-yes? svarade han
-Do you know why she just fainted? frågade jag
-im not sure..but let her rest..and don't let her do so much..sa han och log
-Can Cancer..have something with this? frågade jag oroligt
-yeah, it is possible ..but..she dosent have it right?
-no...she HAD it...when she was little..sa jag och såg Louis titta på mig konstigt
-she had? then it's like 50% that it was beacuse of that.
-but..she didn't know she had it..sa jag snabbt
-well..i want you to take care of her..and if she feel worse..you should go yo the hospital okey? sa han
-yes. and thanks sa jag och log.

När han hade gått...bombade Louis mig med frågor..
"When did she had it??" "how do you know it?!"

-when she was about 5-6 years old..and i once heard her mom say it...to a friend of hers..but i never said it to Des..cause i though she knew.., sa jag coh satte mig vid köksbordet
-Louis...what if she has cancer again...sa jag coh mina tårar var på väg
-hey...don't think like that...Des is a strong girl. even if she have she's gonna kick cancer in the ass, don't cry...? sa han och ajg lutade mig mot hans axel.

"What if she really have cancer...?"


Vad tycks? ♥ kommentera oxå! xIda


Kommentarer
Postat av: Maja

Efter flera månaders blogg paus är jag nu tillbaka. Första kapitlet av min nya One Direction novell är nu uppe och skulle bli super ifall du gick in och läste och kanske lämnade en kommentar. Kram och tack :)

2013-03-25 @ 21:55:46
URL: http://directionermaja.blogg.se
Postat av: Denise

Wah vad spännande! :DDDD

2013-03-26 @ 15:48:05
URL: http://oneedirection.devote.se
Postat av: Kimberly

Omg meeeeer! Seriöst man vill bara läsa mer!

2013-03-30 @ 19:47:08
Postat av: Kimberly

Omg meeeeer! Seriöst man vill bara läsa mer!

2013-03-30 @ 19:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0