You're still the one ~ 28



Jag bytte om till en musse pig tröja och ett par mjukisar och satte håret upp i en tofs,jag började mig ner över Harry och pussade honom löst på kinden och gick ut ur rummet och stängde dörren sakta. Jag gick sakta och tog fram Harrys flip&flops som var lite för stora för mig. Jag tog ett par nycklar och öppnade dörren och låste den,efter det knackade jag på nialls dörr och den öppnades av en hungrig Niall?
-Hey! sa han men det lät inte som ett "hey" för han hade en macka i munnen och hade ett glas med chocklad i den högra handen 
-do you never stop eat? sa jag och skrattade
-what?...im hungry.sa han och lät oskyldig.
-you're hopeless..mummlade jag och log lite
-what? sa han
-Are we standing here all day? sa jag
-Night* rättade han mig och flyttade sig lite åt sidan
-whateverrrr! wheres you're guitar? 
-in my room,be carefull with her! sa han

Jag gick in i rummet och såg gitarren ligga på hans säng så jag tog upp den och satt mig ner på sängen och började leka lite med strängarna,medans jag väntade på Niall.
När han kom in hade han med dig 2 glas in.
-thirsty? sa jag och fnissa lite åt mig sj..har en ganska dålig humor på kvällarna.
-well..it was actually to you..but im really thirsty..sooo i can take all the warm choclate for myself sa han och log och mina ögon blev stora..
-CHOCLATE? sa jag 
-yepp, but i guess you don't want some? sa han och skrattade lätt
-ofcursee i want some! sa jag 
-haha,here then! sa han och gav mig ett glas
-HOT,HOT..HOT!!! skrek jag när jag precis hade fått varm choklad på min tunga och ställde ner glaset på byrån som låg brevid sängen och sprang till köket så fort så möjligt och drack ett glas vatten medans jag hörde hur Niall började garva.
-Well i did say "WARM choclate" sa han och började garva ännu mer.
-shut up,Niall sa jag när jag kom in i rummet men ett leende kröp ändå fram
-dont be soo childishhh! sa han
-im nooot! sa jag till mitt försvar 
-yeahhh right, sa han och log
-whateverrr! can you learn me play now? frågade jag
-Suree, give me the guitar sa han och jag räckte honom den och han satte sig på golvet och började spela på låten "The A Team - Ed Sherran"  och han började sjunga

White lips, pale face
Breathing in snowflakes
Burnt lungs, sour taste
Light's gone, day's end
Struggling to pay rent
Long nights, strange men

När han precis skulle sjunga den andra versen hängde jag på.

And they say
She's in the Class A Team
Stuck in her daydream
Been this way since 18
But lately her face seems
Slowly sinking, wasting
Crumbling like pastries

And they scream
The worst things in life come free to us
Cos we're just under the upperhand
And go mad for a couple of grams
And she don't want to go outside tonight
And in a pipe she flies to the Motherland
Or sells love to another man
It's too cold outside
For angels to fly
Angels to fly! 

Ripped gloves, raincoat
Tried to swim and stay afloat
Dry house, wet clothes
Loose change, bank notes
Weary-eyed, dry throat
Call girl, no phone

And they say
She's in the Class A Team
Stuck in her daydream
Been this way since 18
But lately her face seems
Slowly sinking, wasting
Crumbling like pastries

And they scream
The worst things in life come free to us
Cos we're just under the upperhand
And go mad for a couple of grams
But she don't want to go outside tonight
And in a pipe she flies to the Motherland
Or sells love to another man
It's too cold outside
For angels to fly
An angel will die
Covered in white
Closed eye
And hoping for a better life
This time, we'll fade out tonight
Straight down the line

And they say
She's in the Class A Team
Stuck in her daydream
Been this way since 18
But lately her face seems
Slowly sinking, wasting
Crumbling like pastries
They scream
The worst things in life come free to us
And we're all under the upperhand
Go mad for a couple of grams
And we don't want to go outside tonight
And in a pipe we fly to the Motherland
Or sell love to another man
It's too cold outside
For angels to fly
Angels to fly
To fly, fly
Angels to fly, to fly, to fly
Angels to die

-You must search for Xfactor or i will never talk to you again! sa han när han hade lagt ner gitarren
-but...no, love my job! sa jag
-but you can be a photographer. and singer? sa han 
-i don't know...
-come on? just 1 audition,it such a waste if you not gonna sing if you have a wonderful voice? sa han
-im - men blev avbruten av att min mobil ringdes

 "Denize" '

-helloo Denize! sa jag och log
-hi Nelly,home from holmes Chapel? 
-yeahh,and im comming to work in 2days,doctor said that i need to take it easy, sa jag och log
-yeah,heard Mark say that,i have a big news!
-What news?! sa jag och lät spänd
-We're going too New york for 1month, and see how they work there!?? 
-OMGGGG! REALLYY? "1 månad?"  
-yesssss! we're going on friday! sa hon
"Fredag? vänta...det är onsdag idag så om 2 DAGAR?" 
-and you can't say no,you're our best photographer! you must come with us.
-ofcourse i will come!..vänta varför sa jag så där för? hur kommer killarna ta det? men mest av allt hur kommer Harry ta det? 
-good! then im telling Mark that you gonna come with us,i have the tickets soo met us at the airport 12 okey? sa hon
-yeah,i guess..sa jag 
-it's gonna be sooo fun! see you soon then. sa hon och la på innan jag hann säga nåt.

-What was that? frågade Niall och log och satte sig brevid mig på sängen
-My friend..she works with me..svarade jag
-hey..what is it? you seems a bit low?..frågade han oroligt
-im going to New York..sa jag
-whyy? sa han
-a work thing i guess? sa jag
-when are you leaveing and for how long..?
-on friday...for a month. svarade jag snabbt och ganska lågt.
-Whoa..wait IN 2 DAYS?!  sa han överaskad
-yeah...sa jag tyst
-But..you just came back? and now yuo're leaving agai..
-i know..i don't want to..but this is a big thing for us..my team (foto-gruppen)  you know..i don't want to let them down. sa jag
-yeah..i knwo how it feels...and i think Harry and the others will understands to. sa han och log och  jag ommfamnade honom i en kram. 
-i realllyyyy love you, im gonna miss you.
-we'll see eachother agan! sa han och pussade mig i håret.
-the clock is much..i should get back..if Harry Wakes up. sa jag och vi släppte taget om varandra.
-yeha night sis! 
-Nigh..and thanks you. sa jag och ställde mig upp och log ett leende innan jag försvann ut ur rummet.

*Nästa morgon*

-Morning my prince! sa jag och log
-morning princess♥ sa han och pussade mig på pannan.

Heeyyy! ett långt kap men inga bilder sry,måste lägga mig. skola imorgon u know? kommentera om ni känner för det men jag hoppas ni tyckte om kap! :D xIda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0