When you least expect it ~ Chapter 5

 


To: Louis
Heey! it's Lucy :)
Skrev jag och la ner mig mobil och började läsa på historie-läxan men jag hann inte läsa många meningar innan jag fick ett sms.

From: Louis
Helloo! What's up? x

To: Louis
Not much, Homework you? x

From: Louis
oh, wanna go and eat some pizza? Niall comming to, bring Destiny with ya, Think He likes her hahah but don't say it to her! :) x


To: Louis
Sure, starving hahha yeah i can call and ask her! :D x

När jag hade sms:At honom knappade jag snabbt in Destiny's nummer och hon svarade med en trött röst

"Hello?" sa hon och gäspade
"Des i gotta....wait...did you just wake up? frågade jag överaskad
"uh....yes?" svarade hon
"whatever, hungry?" frågade jag
"yeahh! why?"
"come to me in 5 " sa jag
"whyyy?!"
"just come!" sa jag och la direkt på

To: Louis
She's comming? time and place? x

From: Louis
good, Outside pizza hut in like 10? x

To: sure! see you there :D x

Från: Louis
yeah bye! ;) x

jag la ner mobilen och gick fram till garderoben och valde snabbt en outfit som passade ganska snyggt då jag hörde nån knackade på dörren, jag skyndade mig ner,öppnade dörren och såg Des stå där och hon sms:ade med nån
.

-Heey! sa hon och tittade upp
-Hey, should we get going? sa jag och tog på mig mina converse
-Do you're mom know? frågade hon
-she's not home, Work and stuff, svarade jag
-oh, where are we going? frågade hon och jag låste dörren
-Pizza hut! sa jag och vi började gå
-we're meeting Lou and Niall there, forsatte jag
-ohhh, you're cruuushhhhh! sa hon och puttade mig lite åt sidan
-you and Niall theeeen! sa jag och lipade
-he's just a toyyy! sa hon och skrattade
-Des...i don't think Nath's idea is good...sa jag
-but i must proove that im better then her..svarade hon
-jsut take it easy okey? i think he like's you..
-we'll see, sa hon
-I think i like Jake, sa hon
-Jake? you can't mean serious? sa jag
-What? he's good looking,handsome and a gentleman! sa hon
-But he's Jack! he's gonna like break you're heart? he's a player! sa jag
-i think he's changed..sa hon och jag skakade bara på huvudet

När vi hade gått en bit kom vi äntligen fram och såk killarna stå där, vi sa "Hej" och gick in,beställde och satte os ner och började prata,Jag och louis satt brevid varandra och mitt imot satt Niall och Destiny.

-you're not done with you're biology work im i right? frågade han medans Lou och Nelly satt och pratade om Fotboll...
-ehh...sa jag och kliade mitt huvud och log lite snett
-come to me after school tomorrw so we can make it done, sa han och log och den här gången kunde man se en glimt av hans tandställning och på nåt sätt var det ganska gulligt så ajg nickade och log tillbaks.
-Is that Jake? frågade Nelly och tittade bak coh det var han han hade på sig ett par pösiga jeans och en enkel T-shirt och han hade armen om en tjej...
-yeah, that's him..sa jag coh forsatte äta..


Vad tycks?  Kommentera gärna! och vad tror ni kommer hända? :D xIda


Kommentarer
Postat av: Frida

Suuuuuper bra!! :D xx

2013-02-19 @ 22:45:29
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Agnes♥

Fin blogg! Allt bra?

Svar: Tack aa då! :)
onedfanfic.webblogg.se

2013-02-20 @ 15:44:21
URL: http://aalmg.blogg.se
Postat av: z

HHAHHAHAHA Ida tänk lite det här är inte förra novellen bby så inge Nelly xx

Svar: ops...hahha
onedfanfic.webblogg.se

2013-02-22 @ 22:30:28
Postat av: Anonym

Vill läsa mer!!!!!!!!!!!!!

2013-02-24 @ 17:18:24
Postat av: hazzasfanfictions

hejsan! Jag har nyss börjat skriva en fanfiction på min blogg, lust att läsa igenom den? Jag behöver kritik, oavsett bra/dålig! Hade även tänkt börja läsa denna!

2013-02-25 @ 22:40:54
URL: http://hazzasfanfictions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0