Chapter 11 Ley me Explain



1.Delliné 2.Tiffany


Tiffanys persvektiv.
Efter när killarna hade på morgonen,planera jag och Delliné en shopping dag,för vi båda verkligen ville ha  nya jeffrey campbell skor, jag ville ha ett par med Usa:s flagga på och Delliné ville ha lila.
-Delliné är du klar? sa jag och tog på mig mina svarta Jeffery  Campbell skor.
-JAA, kommer nuu! sa hon och efter 3sek kom hon ut ur hennes rum.
-Damn girl! youre hot! sa jag och skratta.
-Hahah! u too! svara hon och tog på sig sina klackar.
När vi hade lämmnat lägenheten såå gick vi runt och leta efter våra skor som vi alltid ha velat ha, Jeffery Campbells skor , jag hade redan ett par men inte Delliné så hon tänkte skaffa.
När vi hade gått ett tag så hitta vi äntligen de! dyrt var det men oxå värt det! efter en sväng i centrum så gick vi in till ett café, jag gick och beställde och delliné gick och tog platser. Jag och Delliné har varit bästisar länge så jag vet vad hon ville ha.
Hello! what do u want to order? sa hon bakom kassan.
-Hey! 2 cappuccino, 1 cupcake and 1 prinsess-cake thanks!
-That whould be 7€ sa hon och log.
-Here! sa jag och gav pengarna.
-Thank you! sa hon och tog imot pengarna
-here. sa hon och gav mig brickan och jag log som tack.
när jag hade tagit brickan gick jag lite åt sidan och försökte leta efter Delliné och efter 3sek hitta jag henne. hon satt vid fönstret och hållde på med mobilen och log måste vara Liam tänkte jag och gick mot henne.
Vi satt på Cafét och prata om allt mellan himmel o jord, på svenska såklart.
-Eyy.Delliné sa jag viskande.
-aa?
Du vet de 2 killarna som sitter där borta? sa jag och nicka lätt åt det hållet,
-Vad äre med de da?
-De har typ suttit och stirrat på oss i typ 1timme nu. hahah.
-Är du seriöst? hahaha
-Yup vrf skulle jag ljuga? sa jag och börja garva.
Vi brydde oss inte mer om killarna och forsatte prata.
-Ehm...Hello?  sa nån röst och jag vände mig,där stog det en av killarna som satt och titta på oss.
-Hi! sa jag och log lite snett.
-Uhm...My name is alex and me and my friend wants to ask about your number ,just hang out as friends sometime?
-Eh...Delliné? sa jag och titta på henne med en blick.
-Sure. sa hon lite stelt.
-ehm..Here. sa jag när jag hade skrivit ner våra nr. 
-i´m Tiffany and this is Delliné by the way.
-Im Alex u already know that and the other guy is David.
-Nice too meet u guys!
-We'll call you guys sometime?
-Yeah sure. byee.
-Bye.
Efter den konstiga konservation så var jag och Delliné klara och skulle dra hemåt.
Påvägen  hem ser jag ett par,stå och grov-hångla vid en gränd killen var framför och han likna Harry lite faktist men såklart det inte var Harry tänkte jag och skrattade åt min dumma tanke men precis då sluta de kyssas och de sa nåt till varandra och Killen vände sig om och gissa om, det känndes som om mitt hjärta hade gått i bitar igen.Jag vet inte om mina ben hade klarat att stå men jag kämpade,Delliné hade sett att det var Harry och  sa till mig att vi borde gå här ifrån och jag nickade och följde motvilligt med Delliné,påvägen hem fick jag ett sms och det var från Harry.
 
"Please let me explain" xxH
 
"Explain what? :) " xxT 
 
"Me and Caroline. xxH

Så hon hette Caroline.
 
"why should u? i'm not your girlfriend right? xxT

Efter när jag hade skickat sms:et så svarade han inte,. efter 5min var vi äntligen framme i lägenheten och när vi hade kommit in så tog jag snabbt av mig skorna och gick till köket för att se vad vi hade hemma,för jag var döds-hungrig!  Det slutade med att jag var tvungen att gå ner till affären och köpa .Kyckling,gurka och nån sås.
Jah bytte till mjukisar och en vanlig T-Shirt,gick till hallen och tog på mig mina converse.
~30min senare~
-Jag är hemma! sa jag och tog av mig mina skor och gick till köket med kassen i handen.
-Är du hungrig? fråga jag henne och gick ut till vardagsrummet och där såg jag att killarna satt i soffan och titta på mig.
-Ehmm....vad gör de här? frågade jag och tittade på Delliné.
-Asså...typ de fråga om de fick komma och äta middag med oss och jag kan inte bara säga nej direkt..Suprise! sa hon och log ett halvt leende.
-jaha,Ehm Hello Guys! sa jag och log ett fejk leende.
-Hello! svara de i mun på varandra förutom Harry som såg lite nere ut
-You guys like's chicken right? sa jag och log igen.
-Yeah . sa de i mun på varandra.
-I'll help u. sa Zayn och följde med till köket.
-Thanks but i can do it on my own. sa jag och log mot honom
-Im a good chef so u wont burn anything, hahah  sa han och flina lite mot mig.
-Ha-Ha sa jag och gav honom en knuff på sidan.
efter när vi hade gjort kycklingen och la den i ungene.
-Soo...how is it between u and harry? fråga han och titta på mig.
-well it's good why?. sa jag och titta undrandes på honom,men nog vet jag vad han syftade med.
-Yeah..u know that Harry really likes u right? sa han och titta på mig.
-eh...what?
-yep, he does. really much,all this morning he was talking about the date all the time. hahaha but then he got out and there was something wrong,he got home and lockd himself in the room. all day til we said we where go to u and Delliné. 
-I don't really know haha sa jag och klia mig lite på huvudet.
-Anyway is the chicken ready? fråga jag och titta på Zayn.
-Yup,can u say too the others that dinner is ready?
-ok, sa jag och och stack in huvudet till vardagsrummet och skrek "Dinner's Ready!! och man hörde lite "yay" och jag antar att det var Niall.
Under hela middagen satt jag tyst och tänkte på Harry men typ skrattade ibland,då och då titta jag på Harry som satt mitt imot mig och precis när vi fick ögonkontakt så böjde jag bara mig ner igen.
~1 timme senare~
Eftermiddagen så föreslog all om en movie-night även om killarna var tvungen att gå till jobbet imorgon och att vi oxå behövde jobba.

Shoo!!! kap 11 ute!!! yay!♥ 
-ida
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0