Break up. Chapter 2




Tiffanys persvektiv. (samtidigt som Delliné hade gått)
 
Precis när Delliné hade stängt dörren och gått så satt jag i köket och tänkte på Johan och allt som hade hänt under 2 års tillsammans i Sverige och att jag bara hade lämnat Sverige efter examen med Delliné bara,utan att jag hade äns bestämt det,Efter två veckor efter examen då hade Delliné bara helt plötsligt frågat mig om jag ville flytta till London och jag ville såklart det eftersom jag redan var klar med skolan och ja i pricip allt, men problemet var att jag verkligen inte ville lämna Johan ensam efter 2 år utav att vi alltid har varit nära varann,såklart han hade vänner men allt skulle inte vara som förut, jag hade frågat honom flera gånger om det verkligen var okej om det och han hade alltid svarat "ja" men man såg att han inte ville att jag skulle lämmna honom,men bestämt och klart så flyttade jag iallafall hit. Mina föräldrar tyckte iallafall att det skulle vara en bra grej för mig och att de sa ja till förslaget för delliné var det inte äns nåt problem heller.
efter att jag hade tänkt på johan tog jag och la talrikarna och la de i diskmaskinen och gick och satte mig vid tv:n.Efter en stunds tittande ringde min mobil och gissa vad det stod "älskling" på mobilen också! hahah
-HEJ Johan!
-Hej...
-Vad har hänt? du låter så konstig?
-Jag älskar dig Tiffany-...men..
"NEJJJ, han tänker väl inte göra slut?" tänkte jag lite panikslaget.
-aa?
-Tiffany efter det här hoppas att vi kan vara vänner iaf?
-Du gör slut...eller hur?
-ja, du måste inse att du just nu bor i London och att jag bor i Sverige,det funkar bara inte. jag är jätte ledsen.
-efter 2 år....jag kan inte fatta det., sa jag såå tyst att det nästan blev en viskning.
-jag har träffat en annan tjej...
-Hejdå Johan..du kanske iaf inte var den jag trodde. sa jag och la på med ett klick.
jag satt där helt tomma med ord och mina tårar föll ner för min kind sakta men det kom fler och fler.
jag visste inte vad jag skulle göra elr vad jag hade att säga, mitt huvud var tomt. som ett blankt papper,alla minnen jag hade med Johnas kom tillbaka och allt jag tänkte på var på han!
jag tog upp min mobil och ringde delliné att hon skulle komma hem,hoppas jag bara inte störde henne mitt i nåt.
Medans jag vänta på henne stängde jag tv:n och jag sakta till mit rum,och satte mig på sängen och börja storm gråta. Plötsligt flög dörren upp och där stog delliné, hon sprang fram till mig och krama om mig.
-Gumman allt kommer gå bra! snälla sluta vara ledsen, tvätta dig såå går vi ner till affären och köper Ben&jerrys ok?
jag hade ingen lust att svara såå jag nickade bara och gick iväg mot badrummet och tvättade av mig.
efter när jag hade tvättat mig så tog jag på mig en stickad tröja jag fick av min mormor, och ett par jeans, jag gick ut ur mitt rum och Delliné stog tydligen redan vid dörren och vänta på mig.

Kapitel nr: 2! guys,vad tycks? kort? svar: ja. men jag hann verkligen inte. sryyy!!!
-Ida
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0