You're still the one ~ Chapter 17

 
-Wow..that was soo good? sa jag och var verkligen chokad hur vackert det lät när han sjöng och klappade händerna
-Thanks...sa han och blev röd och log och tittade iväg..."Han var nog inte van att ta komplimanger från tjejer?" 
-I feel better..thanks Niall..sa jag och omfammnade honom i en kram som han nog inte var beredd på.
-Bestfriends huh? sa han och jag nickade.
-Well..im tired.....sa han och ställde sig upp.
-Goodnight..Niall sa jag och ställde mig oxå upp med hjälp av honom
-Night Nelly..sa han och log en sista gång innan ha tog upp gittaren och gick in till Louis rum och stängde dörren. 
Jag gick in till Toan och började borsta tänderna och tänkte på "Harry...varför sa han bara inte att han skulle till sin Ex...Juste hans Ex..såklart han inte skulle säga nåt..men jag skulle inte bli lika sårad om han sa sanningen,det kanske var en dum idé att börja träffa honom igen..aa kanske." 
När jag hade spottat ut det sista skummet i munnen tvättade jag snabbt mitt ansikte och bytte om till ett par shorts   (Som jag alltid brukar sova i) och en T-Shirt coh begav mig till sovrummet och kröp ner i sängen och efter nån minut sov jag.

~På Morgonen~
-Nelly? sa Niall och skakade på mig.
-Huh? sa jag och satte mig upp
-Harry is home! sa han och jag log.
-but..he has someone with him..forsatte jag och mitt leende suddaste bort lika snabbt som den kom.
-Wake me up when they ahve gone.! sa jag och la mig ner igen och tog täcket över huvudet.
-Nelll?! sa han och försökte ta av täcket och han lyckdes-
-Why whould  even get out there? sa jag 
-I promise you...Harry loves you. come on?
-Sure..but turn around.sa jag och log ett snett leende och han vände sig om.
Jag bytte om snabbt till ett par jeans och en magtröja och satte på like mascara och läppglans.
-Voilá! sa jag och han vände sig om.
-That was fast..and you look great! sa han 
-Thanks!..are we? sa jag och pekade på dörren och han log och öppnade dörren åt mig och möttes av en okänd tjej som nog vara Caroline och Harry satt brevid henne.
-Hello? sa jag och var tvungen att le 
-Hi. Caroline! sa hon och vi skade hand.
-Nelly. Harry's ...ehm....Friend sa jag ville verkligen rasa samman när jag sa ordet "Friends" 
-Nice to meet you..thought you where His Gf.sa hon och skrattade
-hahah..no we're just friends right Harry? sa jag och bytte min bick vidare till Harry
-uhm...yeahhhh....sa han och drog ut "Yeahhh" ganska långt
-i just woke up..so i need breakfast..Niall? frågade jag och han nickade.
-I'll leave you to alone..see you..Caroline. sa jag och väntade på att Niall skulle resa ifrån soffan
-Yeah,,,bye! svarade hon och jag& Niall gick vidare till hallen och satte på skorna och gick vidare mot starbucks.
-Friend? frågade Niall mig så fort vi hade stängt dörren 
-what was i going to say then " Hello im Nelly Harry's Gf?" sa jag
-You're right...sa han och vi gick in på starbucks.
-What do u wanna eat? frågade jag när vi stog i kö:n 
-Chicken sandwich but im gonna pay! sa han och jag log.
-Niall why do you don't have a Girl...everyone want's too bee Niall Horan's Princess? sa jag och skrattade
-Don't know..i think she's stuck in the traffic..somewhere in this world. sa han och skrattade men blev avbrutna av att killen i kassan frågade vad vi ville ha.
-2 Chicken sandwich and..ehm..1 chocolate! sa jag 
-and 1 cappuccino sa han och tog fram hans kort och betalade.
-here,sa han och gav oss påsen 
-Thank you..sa jag och tog imot den och jag&Niall gick hemåt. När vi hade kommit in genom dörren var det tomt i vardagsummet så jag gick och satte mig i köket medans Niall skulle gå in till harrys rum och se om han var där elr i Louis's rum. Efter ett tag när Niall inte kom ut så gick jag mot dörren då jag hörde de prata.
-Niall i have done something that i regreat...sa Harry 
-What did u do? frågade han.
-promise me that you won't tell Nelly? sa Harry
-Okey! svarade Niall.
-i had "That" with Caroline..sa han och jag kunde inte tro mina öron.
-What was you thinking with?! sa Niall högt
-I know im sorry...i was drunk...
-you got to tell her..sa Niall
-She' gonna hate me! sa harry
-i know...but u got to. sa Niall.
-I don't know svarade Harry. jag kunde inte forsätta lyssna längre jag gick in på Toan och tog upp min mobil och ringde min mamma. jag berättade allt emn skippade att berätta den delen av Harry och hon sa att jag fick åka hem och stanna i nån vecka och om jag ville kunde jag flytta dit till henne,men hon och Sam var på semester och de skulle inte komma hem förrens imorgon. Så jag får nog stå ut en natt till här elr? 

Jag knackade på dörren och öppnades av Niall.
-Nelly- men jag avbröt honom.
-Niall can i stay in you're aparment with Liam tonight? frågade jag och tog min resväska och stoppade i alla mina kläader.
-Why? frågade Harry. "Är han så dum?" 
-Cause you're a fucking cheater! but why do i even say that? we didn't even dated no...we where just holding hands and kiss'd like "Friends" do right? Harry i don't think it was a good idé from the start that we meet eachother again,we aren't those kid for 3 years ago,we both have changed. Im going home to my mom a few days and think over this, Niall come on? sa jag och tittade på honom och han förstog mig och vi skulle precis gå när Harry öppnade sin mun igen
-Nelly...i was drunk,please im sorry- 
-Harry Save it. sa jag och forsatte go mot yttedörren.
-Nelly...i Love you.! sa ahn och jag stannade.

är inte jag lite dum nu? hahah slutar när det precis hade blivit bra? aja nuu fick iaf ni nåt! kan inte jag få kommentarer oxå? min privata blogg ee igång nu! ----> www.idaquachh.blogg.se checka in om ni vill! xIda 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt bra! om jag ska erkänna fick jag faktiskt tårar i ögonen! ååå kap. var såå bra! men det kan inte sluta så Jag måste få fortsättningen!!!!!!! <3 ;)

Svar: tack såå mkt! :D xIda
onedfanfic.webblogg.se

2013-01-02 @ 00:09:56
Postat av: :D

OMG hahah skit spännande !! när kommer nästa inlägg?
as bra:D

Svar: Aww tack! den kommer snart! stay Turned! :D xIda
onedfanfic.webblogg.se

2013-01-02 @ 16:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0