You're still The one ~ Prolog

Heej! på er! Ida Här såå jag ringde Z och vi pratade om de och vi bestämmde oss för att lägga ner  "Live While we¨re yong" och vi två skulle börja på två helt nya noveller en av mig och en av Z. Min prolog kommer iaf nu och jag hoppas ni gillar det!. Kommentera om vad ni tycker och om ni vill att jag ska forsätta med "You're still the one" och såå ni vet såå spelades det här innan Harry hade Blivit Känd!.

-I'll call u later huh? frågade Harry 
-Yeah byee Harry! sa jag 
-Byee! Nelly sa han 
När jag och Harry hade Sakt hejdå så tog jag fram nyckeln och låste upp men då hörde jag Mammas och pappas gräl. jag stängde dörren sakta tog av mina skor och ställde ner väskan och närmade mig vardagsrummet där grälet var.
-You can't do this to her,u know she's gonna be destroyd sa mamma .
-i know that but i just can't quit my job,can i? sa Pappa
-Mom dad what¨s going on? frågade jag och lutade mig mot väggen vid ingången av Hallen.
-oh Nelly...you¨re home?sa mamma
-yeah, and can someone explain now? sa jag och tittade på mamma först och sen bytte blick och tittade på Pappa.
-Nelly?- började mamma men blev avbruten snabbt av pappa
-let me explain well...it's my job right sa han och min mamma nickade.
-Nelly hun we are moving to London.
-why? frågade jag
-My job are moving to London i they need me there.
-but...i can't jsut leave everything here? what about my firends? what about Harry? sa jag och fällde en tår.
-when? frågade jag igen
-in 2 days...svarade Mamma
-Nelly i know it's hard for a 15 years old girl move now but we have no choise.
-YES WE HAVE! STAY HERE! skerk jag och satte på mina skor och smällde igen dörren och sprang raka vägen hem till Harry.
Jag knackade på dörren och väntade otåligt på att nån skulle öppna och som tur var det Harry.
-Oh hi Nelly wh- men avbröt sig när han såg mina röda ögon.
-omg! Nelly What happend? come in! sa han och flyttade lite på sig så jag kunde komma in.
-are anyone home? frågade jag tyst
-no they are comming home tomorrow...but Nelly tell me what happend? sa han och stängde dörren och om fammnade mig i en kram.
-we are moving....sa jag tyst.
-What?! to?
-London. sa jag såå tyst att det nästan lät som en viskning
-why? sa han och det lät nog nästan som att han oxå skulle börja gråta
-My dad's stupid job...
-Nelly i don't know what to say...when are u leaving? frågade han 
-On moday so in 2 days sa jag och mina tårar rann ännu än gång.
-Nelly come here sa han och drog mig till Soffan och vi satte oss ner.
-i don't know what to do or say, but all i can say is that im gonna miss u soo much.
-im gonna miss u to Harry! sa jag och borrade in mig i hans famn igen
-Can i sleep here tonight? i want to spend the last 2 days with u Haz
-yeah sure, just call youre parents sp they now? 
-yeah i will be right back sa jag och gick till Köket.
jag tog upp min mobil och ringde Mamma efter några signaler svarade hon.
-Omg Nelly are u okey?! where are u?! sa hon med en förtvivlad röst
-im fine mom....im gonna sleep at HArry okey? and if i have to im gonna follow u and dad to London okey?
-omg thank god you're fine! sure u can. well u come home tomorow okey? u got to pack youre stuff and things.
-yeah byee! sa jag o la på och gick till vardagsummet där Harry hade satt på filmen "A Walk to remember"
-Harry u really now how to cheer me up huh? but u know im gonna cry to that movie? sa jag o satte mig ner i soffan Brevid Harry 
-haha yeah i know but this Movie is "Our" u know? sa han och track på Play och filmen startade.
Genom halva filmen hade Harry Lagt hans arm om mig för att jag hade börjat gråta vid den delen när Tjejen säger till killen att hon hade lekumi.
Vid nästan slutet av filmen hade mina ögon redan slocknat men jag kände o hörde forfarande.
Harry Stängde av filmen och och bärde mig upp till hans säng och när han hade lagt ner mig i hans säng la han täcke över.
-harry? sa jag innan han hann gå ut
-m? sa han och vände sig om
-do u want to sleep here with me? frågade jag trött
-i-
-come on! sa jag 
-okey then sa han  och stängde rumsdörren och la sig brevid mig.
-goodnight Nelly!  sa han och pussade mig på pannan och kramade om mig
-GoodNight Haz!
 

Kommentarer
Postat av: :D

skit bra juu!!:D

Svar: Tackk! :)
onedfanfic.webblogg.se

2012-12-02 @ 23:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0