You're Still the one ~ Chapter 11


*KNACK* KNACK*!

Jag stog upp och gick med vinglande ben till dörren och öppnade den sakta.
-Nelly are you okey? sa Harry oroligt och kramade om mig och jag skakade på huvudet
-Harr..y i can't fin..d Charli..ee. sa jag med sa jag med skakig röst och snyftade.
-Shh...Nell take it easy okey? we're gonna find him..should i call the cops? frågade han och klappade mig på ryggen.
-yeah i think so...sa jag tyst

När Harry hade ring Polisen kom de ca efter 15min.
-So Nelly...? frågade en poliskvinna vid namn Janet.
-Nelly Park sa jag och Harry hade armen om mig för att jag skulle känna mig lugn och tryggare.
-So what happend? frågade hon.
- i was on my way home from work and then i was i opend my door and everything was a mess...then i was looking for my dog but i didn't find him...then i call'd Harry and yeah...sa jag tyst
-okej i understand...sa hon och skrev ner allt i ett block
-Do you have anyone to stay at? cause we need to search through this aparment and find you're dog ofcourse. forsatte hon och tittade upp från blocket.
-ehmm..-
-She can stay at my house sa Harry helt plötsligt och jag tittade upp mot honom
-Right Nell? frågade han och mötte mina ögon.
-Yeah if it's okey with Lou? sa jag osäkert...
-Ofcourse it is! sa han och log.
-thanks..sa jag och tittade tillbaka mot Janet igen och nickade.
-Well you can pack you're things and are you two a couple? frågade hon och log lite
-ehm..no..best-friends, sa Harry och log ett snett leende
-well you two whould fit together sa hon och jag och Harry log ett snett leende.

När jag hade Packat ner mina kläader och mitt smink gick vi ner till till Harrys bil och han körde iväg till deras Lägenhet.

-I don't really know how long you're gonna stay but..i can take the sofa and you my bed? frågade han när vi hade kommit in i lägenheten.
-No im taking the sofa okey? sa jag och satte mig i soffan och min resväska brevid
-Nell? sa han och tittade på mig
-i like to sleep on the sofa sa jag och log ett brett leende för att övertyga honom
-but. -
-No but's im taking this Sofa end discussion sa jag.
-you win then...sa han och skrattade.
-Can i get to meet the other boys now? frågade jag
-sure i can call them to come over for dinner? frågade han och höll mobilen uppe
-yeah! what do you have? sa jag och gick till köket
-i don't know...can you cook? frågade han skrattandes
-eh...go and call the boys sa jag och lät sur men ett leende kröp snabbt fram igen


 ett mellan kap! utan bilder KOMMENTERA! xIda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0